יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

סוף לשקיות הניילון - עמיר פרץ השר להגנת הסביבה



יצאנו לדרך במאבק בשקיות הגופייה המזהמות. יחד עם רשתות השיווק חתמתי על אמנה לשימוש בסלים רב פעמיים שיחולקו לציבור. השימוש בשקיות הניילון הפך להתמכרות ותלות מסוכנת ומזהמת. 

צמצום השימוש בשקיות גופייה הוא חלק ממהפכה סביבתית ותרבותית חשובה ביותר, שתשפיע רבות על חיי היום-יום

בישראל נצרכות כ-2.2 מיליארד שקיות בשנה. רבע מכלל השקיות מושלכות לאשפה מייד בתום השימוש ונשארות מאות שנים באתרי הפסולת עד שהן מתפרקות.
חלק גדול מהשקיות מביאות לפגיעה בשטחים הפתוחים ולזיהום המרחב העירוני ,שמורות טבע, חופי הים והים עצמו.
בעלי חיים רבים בישראל נפגעים כתוצאה מאכילת השקיות.

עם כניסתי לתפקיד, הודיעתי כי זו אחת מהמשימות המרכזיות במשרדי.
העלתי את הצעת החוק למיגור השקיות החד פעמיות לוועדת השרים לחקיקה ולאחר שאושרה היא תעלה להצבעות בכנסת כבר עם פתיחת המושב הקרוב.

מתוך תפישת עולמי לצדק חברתי אני רגיש לטענות יצרני השקיות בישראל ואדאג שיפוצו על מנת שלא ייגרם להם נזק והם יהיו חלק מהתשובה בשוק החדש שיווצר.

http://youtu.be/FUFouyQMyAE?t=5m56s

תגובה 1:

  1. ניסיתי להגיב בפורום שלך אבל הוא לא נותן לי.
    לסיכום:

    1. סביר כי הוועדה שהחליטה על כך לא מנתה נכי 100% אי כושר. והייתה מנותקת מהעם. אילו לא הייתה מנותקת מהעם הייתה דורשת שקיות מתכלות ולא סלים רב פעמיים שלאורך זמן יביאו למצבור זבל נוסף.

    2. בגלל עמיר פרץ נכים יאלצו לשלם יותר (אלא אם יגרום לכך שבהצגת תעודת נכה תהיה זכאי לפטור מתשלום על סל - ללא הגבלת פעמים). לנכים כל שקל ואגורה משמעותי כי קצבתם המלאה היא כ-60% משכר המינימום במשק! וכרבע משכר הממוצע במשק (כלומר נכה הוא בגדר רבע אדם ממוצע מבחינת משאביו הכספיים והרבע הזה לא נותן לחיות חיים בסיסיים אז מגיע עמיר פרץ וגוזר קופון גם על הנכים).

    3. מעתה צפו למי זבל במעליות... כי השקיות שאכן שימשו להביא את המוצרים מהסופר ולא היו מוגבלים במספרם, ולאחר מכן שימשו כאגירה של הזבל יעלמו, ולא יהיה איך לעטוף את הזבל למעט פחי אשפה שיביאו לצריכת מים מוגברת, ליצור פלסיק נוסף (פחי זבל) לסירחון רב יותר מהפחים (לא יהיו שקיות לאגור את הזבל).

    4. ומה לגבי סלים שביצה בתוכה תשבר... עכשיו לנקות את הסל זה הרבה מים. לנקות את הפח הפלסטי זה יותר מים, לרכוש סל זה יותר כסף. קריעת הסל - עוד כסף והשלכת הסל לפח - עוד זיהום. לא עשיתם כלום. ההצעה מגוחכת!

    בקיצור משעמם לעמיר פרץ והוא מנסה להצדיק את תפקידו במשרד הגנת הסביבה בהכבדה על הציבור הישראלי שאינו הציבור האירופאי, ציבור ישראלי שכמויות הזבל שלו רבות בהרבה מהציבור האירופאי כי אנו גם נמצאים במקום גיאוגרפי עם אקלים שונה מאירופה וממקבץ תרבויות.

    עמיר פרץ בהצעתו יביא לתופעה הזויה ובזויה שתוצאותיה תהיינה גרועות לסביבה, ריח הזבל ליד הפחים יהיה נורא כי הזבל לא יעטף בשקיות, ואם יעטף בשקיות שירכשו בנפרד לא עשינו בכך שום דבר חוץ מלהכביד על הציבור כספית ב"מס ניילון".

    הפתרון:
    שקיות מתכלות בחינם במקום סלים.

    השבמחק