יום שישי, 22 במרץ 2013

נאום השר הנכנס ח"כ עמיר פרץ בטקס חילופי השרים במשרד להגנת הסביבה 19.3.13



כבוד השר היוצא –ח"כ גלעד ארדן
מכובדי,האורחים שלנו, עובדי המשרד, ראשי ארגוני הסביבה.

ראשית הרשו לי להודות לשר גלעד ארדן על תרומתו החשובה בחיזוק מעמדו של המשרד שנחשב למשרד צעיר יחסית אך הוא הולך ובונה מסורת ומורשת וגלעד ארדן משאיר אחריו חותם וטביעות אצבעות בכל פינה ופינה.

לא נפרט את כל פעולותיו אך די אם נדגיש את מהפכת המחזור כדי להבין עד כמה הצלחת להניח יסודות ואבני דרך שאני מתכוון להמשיך בהם.
אני בטוח שגם בעתיד תעמוד לצידנו הן בישיבות הממשלה והן במאבקים הצפויים מול הכוחות החזקים במשק.
אתמול עבדתי מול השר היוצא במשך 3 שעות והיום אני נמצא במשרד כבר חמש שעות ואני מרגיש שאני פה כבר הרבה מאד זמן ומרגיש קשור ומחויבות למשימה  הגדולה המונחת לפתחי.
אין ספק כי לממשלה משימות רבות אך רובן הן משימות רבות אך רובן הן משימות מיידיות ,שעוסקות בטווח המיידי , אנחנו כאן עוסקים בטווח הארוך ,בעתידה של המדינה ולכן קשה לנו יותר, כי בכל פעם ינסו להסביר לנו כי יש משימות דוחקות יותר ודחופות יותר.
אין בכוונתי לוותר , אנו נבהיר בכל מקום כי אנו עושים הכל להבטיח עתיד נקי יותר ,נעים יותר,טוב יותר מוסרי יותר ובריא יותר.
אני אגיע אליכם בכל יום משדרות כדי לקיים את משימותיי וכסמל למאבק המאקרו והמיקרו של מדינת ישראל , מצד אחד מאבק ביטחוני בעימות מול החמאס ובנוסף מאבק הישרדות כלכלי יומיומי .
כל חיי נאבקתי למען צדק חברתי אך אין אפשרות להפריד בין הצדק החברתי לצדק הסביבתי  והמחשבה שאוכלוסיות מוחלשות ,פריפריה ,מגזר ערבי ודרוזי אינן זקוקות לצדק סביבתי והן יכולות להפוך לבור הקליטה של הזיהומים כולם, היא מחשבה מוטעת ובכוונתי להיאבק בה.
מעולם לא נשארתי אדיש או שווה נפש כאשר עוולות התרחשו לנגד עיניי , אם ילד בסיכון או עובד מפוטר או קשיש שנאבק על הישרדות.
גם כאן אני מתכוון לעמוד לצידם של החלשים ,החופים החלשים בפני אלה שרוצים לחמוד איתם,והנחלים חלשים בפני מי שהנפגעים בהם, ובעלי החיים שצריכים לפתח דרכי הגנת חדשים בפני פושטי עור הם חלשים וציידים הם חלשים  ואזורי מדבר שיכולים להיפצע  ע"י בולדוזר אימתני שלא רואה דבר לנגד עיניו או יערות שיכולים להכרת או להפוך למתחם של ערימות זבל.

אני מבקש להבהיר שאיש לא יתבלבל , אני מתכוון לקבל החלטות צודקות אך קודם כל וראשית לכל אני מתכוון  לעשות צדק לסביבה לא צדקה לא רחמים אלה צדק סביבתי אמיתי.
אדוני השר
המשרד הזה הוא משרד צעיר וצומח שהשלם בו גדול מסך חשבון.

ואני פונה לכל הנוכחים כאן ומבקש את עזרתכם כדי כדי שביחד נקים את כיפת ברזל סביבתית למען הדורות הבאים.

חג שמח לכם ולבני משפחתכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה