יום שישי, 22 במרץ 2013

עמיר פרץ - השר להגנת הסביבה - ראיון רשת ב ביקור ברק אובמה




אילה חסון : ואני רוצה לומר שלום לשר לאיכות הסביבה, השר עמיר פרץ

השר עמיר פרץ: שלום וברכה. שלום איילה

אילה חסון : שלום וברכה. צריך לגלגל עוד את המשרד החדש שלך, ככה זה לא הכי טבעי

השר עמיר פרץ: השר להגנת הסביבה

אילה חסון : השר להגנת הסביבה

השר עמיר פרץ: נכון

אילה חסון : אתה תמיד עסוק בהגנה או על הביטחון או על הסביבה

השר עמיר פרץ: נכון

אילה חסון : יפה. איך היה אתמול בשדה התעופה?

השר עמיר פרץ: אני חושב שזה היה אירוע באמת יוצא דופן גם בעוצמה שלו, ב ... שלו אבל גם ב ... היה פה שילוב של עממיות עם ממלכתיות שזה פשוט דבר מדהים. אין מה לעשות, האיש הוא אדם כובש באישיותו, כובש בחינניותו והתחושה הזו שהוא יודע להתחבר כמעט לכל מי שעומד מולו, ברור לחלוטין שהוא עבר תדרוך ועבר הכנה אבל בכל זאת אתה עומד מול שורה של כמאה איש וצריך לזכור בדיוק כל פרט ולזכור עם מי נפגשת מתי, זה דבר לא מובן מאליו, זה דבר מדהים ובהחלט כאשר הוא ניגש אליי במפגש הראשון, כן? בעת שעמדנו ...

אילה חסון : לפני כיפת ברזל, עוד בשורה של השרים

השר עמיר פרץ: כן. והוא אמר לי "אני זוכר אותך מ-2006, אתה קיבלת אותי פה" כי אז כיהנתי כיושב ראש מפלגת העבודה ובאותה עת הגיע אובמה עם משלחת של סנטורים בראשותו של ג'ו ליברמן. הוא היה אחד מחברי המשלחת לכן רוב תשומת הלב על ידי הממשלה הוקדשה לג'ו ליברמן ואני דווקא במן חושים כאלה כן נעניתי בשמחה רבה להצעה שהציעו לי משרד החוץ לארח אותו והוא זכר, אז הוא אמר לי תשמע, אני יכול רק לומר לך שהשיער שלי ... שלו, כן? יותר אפור מהשיער שלך, הוא אמר לי אתה נשארת עם השיער שלך שחור, אני, השיער שלי קצת אפור אז ... בהחלט דבר גם כן שמצביע על לבביות ואנושיות

אילה חסון : יפה

השר עמיר פרץ: אבל אני חושב ש ...

אילה חסון : אפרופו שיער, אני מבינה שגם הייתה לכם שיחה בענייני שפם

השר עמיר פרץ: כן. אחרי שמיקמנו את כיפת ברזל, ניגשתי אליו לומר לו שלום, להיפרד ואמרתי לו תשמע, אני רואה שיש לך הרבה מאוד התלבטויות בענייני שפמים ואם ...

אילה חסון : רק נזכיר למאזינים שלנו ...

השר עמיר פרץ: ואחרי שהוא ... שיש לו גם מעמד בעניין הזה במדינת ישראל, זה המחלקה שלי, אמרתי לו, השפם זה המחלקה שלי

אילה חסון : יפה. רק נזכיר למאזינים שהוא אמר שהוא חולם להסתובב בתל אביב, אולי לשים איזה שהוא שפם להתחפש, להסתובב בתל אביב ולהכיר אותה. לא נראה לי ש ... תראה, למה לדעתך ...

השר עמיר פרץ: הקטע עם כיפת ברזל הוא בהחלט היה קטע חשוב מאוד. בתוך החדר תדרוכים, בתוך חדר הבקרה, שהוא נכנס אל החיילים שהיו שם והציגו לו כמובן הצגת תכלית על המסכים, כן? אבל הוא שאל שאלות מאוד מאוד מדויקות. כל שאלה של מרחק המפגש של הטיל עם המיירט, של הדרך שבה מזהים, של ההבדל בין שטחים מיושבים לשטחים לא מיושבים. הוא נכנס לפרטי פרטים והיתרון הוא שיש פה אדם עם ניסיון שכנראה גם אצלו, כמי שנחשב למפקד העליון של צבא ארצות הברית בתוקף סמכותו כנשיא ארצות הברית, אז הוא בוודאי גם שם נכנס לפרטי פרטים אבל כאן הוא גילה בקיאות וקיבל תשובות

אילה חסון : אוקי. אין ספק שהוא סופר אינטיליגנטי ומעמיק 

השר עמיר פרץ: כן

אילה חסון : רב שכבתי, רב שכבתי. אמרת בצדק בתחילת דבריך שהוא מהרגע שהוא יצא מהפתח של המטוס, ירד במדרגות, ראית שהוא בא לכבוש אבל לכבוש את הלבבות אפשר לומר

השר עמיר פרץ: נכון

אילה חסון : הוא פשוט יוצא מגדרו והוא מרעיף ערמות של כריזמה ושל חן וכל אחד ככה מתחמם בשיחות הקטנות שהוא מנהל איתו וכולי. למה להערכתך?

השר עמיר פרץ: קודם כל אני מעריך שזה ... זה קסמו, זה יתרונו והוא ודאי נהנה מזה ...

אילה חסון : לא, זה ברור. למה נורא חשוב לו הפעם הזאת, למה נורא חשוב לו והוא טורח, יוצא מגדרו להראות, להפגין חמימות, להראות את הקשר?

השר עמיר פרץ: תראי, אני חושב שא' יש לו מטרות מאוד חשובות להשיג במזרח התיכון, אני חושב שה ... הוא מבין שאחת מנקודות הרתיחה בעולם כולו נמצאת כאן וכל יום יש שינויים דרמטיים, כל יום שדברים שיכולים לאבד עליהם שליטה. אני חושב שהוא מבין שהציר של התיאום המקסימלי מול מדינת ישראל גם בשאלה האיראנית, גם בשאלה המצרית, הסורית וכל ההתרחשויות באזור, היא עניין קריטי. אני גם חושב שהוא בהחלט מבין שמדינת ישראל, דעת הקהל, היא יש לה יכולת להשפיע על קבלת החלטות הרבה יותר מאשר כל מדינה אחרת שפועלת באופן לא דמוקרטי והוא מבין שהדמוקרטיה הישראלית, למרות שהיא כבר נמצאת אחרי מערכת הבחירות, אבל לדעת הקהל בישראל יש עוצמה אדירה על כל ישיבת ממשלה, על כל פורום ואני בהחלט מעריך שגם הנושא הפלסטיני יעלה בדרך מסויימת. אני כמובן מאוד מקווה שאכן הנוכחות שלו כאן תהיה חלק מההתנעה של המשא ומתן הפלסטיני כחלק מהראייה הכוללת של הצורך להתמודד עם הבעיות הקשות שיש באזור שלנו ואני חושב שהוא נוהג נכון, הרי אין שום ספק אם יש מקום בעולם שאנשי הציבור מושפעים מדעת הקהל ויודעים להתאים את עצמם לדעת הקהל, זו מדינת ישראל

אילה חסון : אכן, אכן. והוא בהחלט מבין את זה. תודה רבה לך השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ

השר עמיר פרץ: תודה לכם, תודה לכם וקוריוז קטן

אילה חסון : כן

השר עמיר פרץ: קטן

אילה חסון : קטן. בקשה

השר עמיר פרץ: אתמול, כשיצאנו מכיפת ברזל אז באמת יצא מצב ששר הביטחון היה צריך להסיע אותי להיפגש עם האוטו שלי ועמד שמה ביציאה מהשדה ואז היבטתי ימינה וראיתי איזה קולחין זורמים בתוך איזה נחל, אמרתי לו שים לב בוגי, נבחרתי כשר ביטחון, מיד הסבירו לי מה צריך לעשות כדי לבצע פעולה צבאית כזו או אחרת. הנה עכשיו, אני יום אחד שר להגנת הסביבה ואני כבר מבחין שיש פה נחל שצריך לטפל בו

אילה חסון : אז טפל בו. יפה

השר עמיר פרץ: אני אטפל בו

אילה חסון : תודה רבה לך עמיר פרץ. השר להגנת הסביבה

השר עמיר פרץ: תודה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה