יום שני, 17 בדצמבר 2012

עמיר פרץ בתגובה לדוח העוני האלטרנטיבי


"התנועה" כינסה לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים במטה התנועה, בתגובה לדוח העוני האלטרנטיבי של "לתת" ולדוח החוסן הלאומי, שנתוניהם פורסמו וחשפו מציאות חיים קשה ביותר.


עמיר פרץ אמר במהלך מסיבת העיתונאים:

"בכל פעם שמתפרסם הדוח האלטרנטיבי של ארגון לתת, שמתעלה על המספרים ונוגע באנשים – זהו יום קשה עבורי. היום זו הייתה מכת פטיש גדולה כאשר ראיתי את המספרים שמדברים על ילדים שבמקום ללכת ללמוד וללכת לחוגים דואגים לפרנסת משפחותיהם. ראש הממשלה נתניהו החזיר אותנו לשנות ה – 50. חווינו את החוויות הקשות האלו – ההחלטה של ילד כמוני אז האם לצאת לטיול כן או לא, האם לבוא עם תלושי הנחה כן או לא ,האם ללכת ולקבל כתף קרה על השתתפות בחוגים או בכלל לא להעמיד עצמך במצב כזה. זו שאלה קריטית להתבגרותו של כל ילד. ילדים שמרגישים שלהיות עני זה אות קלון. אנו נפעל בכדי שיתייחסו בכבוד לאדם ולילד באשר הוא ילד, עוד לפני השאלה התקציבית. לא מדובר במקבלי הכנסה רק אלא בציבור עובדים, שעובדים קשה ומוצאים עצמם מתחת לקו העוני. אין דבר יותר מתסכל מזה – אתה עובד קשה ולא מצליח להתמודד עם הצרכים שלך ושל המשפחה שלך. הדוח הזה חייב לגרום להבנה שבסוף ילד שלא למד שיעור מתמטיקה זה שיעור שלא יוכלו להחזיר לו – אין השלמות. אם ילד איבד את השנים הקריטיות האלו אי אפשר להשלים את זה. ישראל של היום היא מדינה שככל שהיא מתעשרת יותר ומשאביה מרובים, כך ציבור האזרחים נשאר בה מאחור. ציפי לבני הציגה את הצורך האמיתי בשינוי סדרי עדיפויות. אנו שוקדים היום על תכנית מקיפה שנציג בפני הציבור - זו תהיה תכנית שאפשר יהיה לגעת בה ולא הזיה אוטופית, יהיו בה מקורות וגם הוצאות. ללא דבר מנותק מדבר. יהיה קשר ברור בין הנושאים. התכנית שלנו תהיה תחת מטרייה של חוק זכויות חברתיות. מדינת ישראל היא ללא חוקה ועם אוסף של חוקי יסוד שהם הבסיס לזכויות החברתיות והכלכליות.תחת המטרייה הזו נדאג להעביר מחויבות התנועה כלפי אזרחיה. היום אנו רוצים להחזיר את הכבוד לילד ולהמשיך להניף את דגל השלום והחברה.

אני מודיע כאן – כל חיי תמכתי בתפיסה של שירותים אוניברסאליים בכל מקרה – ואני אומר שיש מקומות שבהם המחויבות של המדינה לאזרחיה צריכה להיות אוניברסאלית ויש מקומות שהיא צריכה להיות דיפרנציאלית. אנחנו בעד לעבור ממעמ אוניברסאלי למעמ דיפרנציאלי. מי שקונה סובארו שישלם 10 אחוז מעמ מי שקונה מרצדס שישלם 20 אחוז מעמ, אותו דבר על בגדי יוקרה. מי שקונה מוצרי יסוד בסיסיים ישלם פחות, מי שיקנה מוצרי יוקרה ישלם יותר.אנחנו נבהיר שבמקום שצריך לעבור לתפיסה דיפרנציאלית נעבור. ויש גם מקרים ודוגמאות הפוכות – היום מתקיים בישראל מפעל הזנה דיפרנציאלי שגורם לכך שקיימת אוכלוסייה שלמה שלא יכולה להתנתק מחולשתה וששמים עליה אות קלון. בימים הקשים ביותר של מדינת ישראל קיבלנו בערי הפיתוח מזון לילדים וכל מי שרצה יכול היה לקבל. נתנו תחושה שונה לחלוטין של שווין בלי צורך להוכיח שאתה עני. לכן נעבור ממדיניות של מפעל הזנה דיפרנציאלי למפעל הזנה אוניברסאלי כדי שלא יהיה יותר הכתם הזה על אותם נזקקים. התכניות שנציג דורשות השקעה בדברים חשובים ביותר וביטול השקעות בדברים אחרים שאינם בסדרי עדיפויות. נתייחס לכלל הנושאים כולם – לקרנות הפנסיה, לחסכונות, לשיכון, לרווחה, לבריאות, לגמלאים, לחינוך. נביא תכנית מקיפה ואין לי ספק שהיא תהיה אחת המהפכניות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה