יום חמישי, 25 באפריל 2013

עמיר פרץ השר להגנת הסביבה תקציב המדינה 2013


מיכה פרידמן : בן שיחנו הוא השר להגנת הסביבה, לשעבר יו"ר ההסתדרות, איש התנועה, עמיר פרץ בוקר טוב לך.

השר עמיר פרץ : בוקר טוב מיכה, בוקר טוב למאזינים.

מיכה פרידמן : שר האוצר לפיד העיד על עצמו, אך שלשום כי הוא רואה בעצמו את המגן על האדם העובד. האם אתה מוצא הלימה בין ההצהרה הכמו סוציאליסטית הזאת, לבין התכנית הכלכלית שהממשלה, שגם אתה חבר בה, עומדת להציג. 

השר עמיר פרץ : קודם כל אני מאוד מסתייג מכל השימוש בביטויים האלה של הולכים למלחמה, עוד לפני שהיה ניסיון אולי הפשוט ביותר לקיים הידברות כלשהי, לנסות להגיע להסכמה.

מיכה פרידמן : הרוצה בשלום ייכון למלחמה, אתה יודע.

השר עמיר פרץ : כן, אבל אני חושב שביטויים כאלה הם יכולים להיות טובים כשאתה מדבר על אויבים של ממש. אני לא חושב שכדאי לדבר במונחים שכאלה כשמדובר על אזרחי ישראל. בסופו של דבר מדינת ישראל מורכבת מקבוצות, קבוצות, כולם מנסים לתרום את חלקם לצמיחת המשק, לעיצוב המשק, וודאי אוכלוסיית העובדים בישראל היא אוכלוסייה שעל גבה מונח הנטל המרכזי של צמיחת המשק ואני...

מיכה פרידמן : אתה יודע, פתאום אני נזכר... פתאום אני נזכר שככה תאצ'ר דיברה על ה... נקרא להם האספסוף שמפגין נגדה כאשר היא השיתה עליו גזרות כלכליות. יכול להיות שיאיר לפיד רוצה להיות תאצ'ר בעידודו של נתניהו.

השר עמיר פרץ : כן, אני בהחלט מבין את תפיסת העולם של יאיר לפיד, הרי זה לא דבר מפתיע. אבל יחד עם זאת, התהליכים שמתקיימים כאן הם תהליכים שבסופו של דבר יגרמו נזק מיותר. כי הרי בוא ניקח את המודל הזה של השמים הפתוחים. ההסכם הזה שלסבסד את מרכיבי הביטחון של החברות הישראליות, יכל להתרחש הרבה לפני שפרצה אותה שביתה שהיתה שביתה קצרה לשמחת כולנו, שהרי תפיסות בעולם בכל מה שקשור...

מיכה פרידמן : בוא לא נרחיב על העניין הזה כי אנחנו רוצים ללכת על ה... בעצם אתה אומר אפשר היה לפתור את זה בלי המלחמה, אפשר היה להגיע לאותו הסכם. היא היתה מיותרת.

השר עמיר פרץ : אני רוצה רק משהו עקרוני. 

מיכה פרידמן : כן.

השר עמיר פרץ : יש הרי תפיסות עולם בסכסוכי עבודה. יש כאלה שאומרים אין ברירה, שום דבר לא ייפתר בלי שביתה, כולם שקוקים לשביתה, כולם רוצים אותה, ויש כאלה שאומרים שאפשר לעשות מאמץ להגיע להסדרים לפני השביתה. אני בהחלט חושב מניסיוני שנכון שהייתי במאבקים רבים ובשביתות רבות, אבל חלק גדול מהנושאים החשובים ביותר במשק, נפתרו בהידברות ויש מקום וחשיבות בלתי רגילה, גם להמשך העבודה המשותפת, הרי לא גומרים רק בדיוני תקציב, יש עבודה משותפת גם ביום שאחרי.

מיכה פרידמן : תגיד לי איפה הלב שלך בעת הזאת, אם הממשלה שאתה חבר בה, שהולכת לעשות חתיכת תקציב דרקוני שיפגע בכל שכבות השכבה, או עם אלה שיפגינו נגדו וישבתו במקום שממנו גם אתה הובלת בעבר שביתות לא קטנות כאלה.

השר עמיר פרץ : חד משמעי. הלב שלי נמצא עם ציבור העובדים, הלב שלי נמצא עם ציבור החלשים במדינה הזאת, עם האוכלוסיות שחלילה יכולות להיפגע. אני מתכוון לנהל את המאבק בתוך הממשלה

מיכה פרידמן : איפה היד שלך באמת נמצאת, זו שאלתי הבא, אם הלב נמצא עם העובד, היד עם הממשלה שאתה חבר בה, תצטרך להצביע בעד התקציב הזה בכנסת, כחלק מן המשמעת הקואליציונית. 

השר עמיר פרץ : אני חושב שהעניין של ההצבעה הוא דבר חשוב, אבל מה שחשוב זה מה, מה המאבק שאני אנהל בתוך הממשלה

מיכה פרידמן : תן לנו כותרת.

השר עמיר פרץ : אני מאוד מקווה להצליח ל... קודם כל לשנות את האווירה, התפקיד שלי לשנות את האווירה, התפקיד שלי לצמצם את הגזירות, להסביר את המשמעויות לכל אותם שרים שהגיעו לא מכבר לממשלה ואולי זקוקים בכל זאת

מיכה פרידמן : ללמוד, תגיד את המלה, ללמוד.

השר עמיר פרץ : לא, לא ללמוד חלילה, אני לא מטיף לאף אחד, אבל אין ספק בכלל שהתרומה שלי בתוך הממשלה תהיה ליצור את האיזון הנכון, אני מתנגד התנגדות מוחלטת למספר גזרות שהן גזרות שאין בהם שום תועלת, לא לצמיחה, בוודאי הם לא חלק מההגנה על האדם העובד, כפי ששר האוצר מצהיר. חלק גדול מהניסיונות הם בדיוק להפוך את האדם העובד לנקודת מטרה, למטרה דמות ולא לאדם

מיכה פרידמן : כן.

השר עמיר פרץ : שהוא הופך הדמות שאיתו צריך להצמיח את המשק. ולכן עמדתי חד משמעית, אני בהחלט מתייצב לצדם של האוכלוסיות החלשות, לצדם של מעמד הביניים וודאי לצידו של ציבור העובדים בתוך הדיונים הקשים שיהיו בתוך הממשלה, וגם בוויכוח הציבורי שמתקיים היום.

מיכה פרידמן : אתה ועופר עיני למרות שאסור להשמיע את השם הזה באוזניך.

השר עמיר פרץ : למה? אנחנו מדברים, הכל בסדר.

מיכה פרידמן : אה באמת.

השר עמיר פרץ : כן וודאי, וודאי.

מיכה פרידמן : סוג של חדשה. טוב, נפתח את הסוגיה הזאת בשיחה הבאה בינינו

השר עמיר פרץ : כן.

מיכה פרידמן : עמיר פרץ, תודה רבה.

השר עמיר פרץ : תודה רבה ואני מאוד מקווה שכולם ירדו מההתלהמות הזאת, ייכנסו לשולחן המו"מ, ויגיעו להסדרים לפני שתפרוץ שביתה מיותרת.

מיכה פרידמן : כן, תודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה